Η Αλήθεια να λέγεται…

στις

Εφόσον ήδη έχουμε μπει στην διαδικασία να απομυθοποιήσουμε πολλά στοιχεία στον χώρο του bar, να αποκαλύψουμε κρυφά σημεία των ανθρώπων που δουλεύουν σε αυτόν τον χώρο, να φανερώσουμε τα λάθη ή τις μικρές ατέλειες και να αναδείξουμε την προσπάθεια που γίνεται για εξέλιξη του χώρου αυτού. Θα ήταν άδικο να μην αναφέρουμε και κάποιες ιδιότροπες συνήθειες των ανθρώπων που είναι στην θέση του πελάτη. Η αλήθεια είναι ότι μπορεί κάποια από τα πράγματα που θα ειπωθούν παρακάτω να κάνουν μερικούς να τσινήσουν, αλλά.. Η αλήθεια να λέγεται..!

Όπως λέει και η λαϊκή ρήση, της Νύχτας τα καμώματα τα βλέπει μέρα και γελά. Και αυτό συμβαίνει διότι όταν έρχεται η στιγμή που ο ήλιος δίνει την σκυτάλη στο φεγγάρι, όλα παίρνουν διαφορετική τροπή στην ψυχοσύνθεση του ανθρώπου. Σκοτεινά στενά, κρυμμένα λάθη και bar με χαμηλό φωτισμό. Σε αυτά τα bar λοιπόν, κάθε νύχτα κρύβει πολλά. Έρωτες, γέλια, θυμό, νεύρα, τρέλες και για να μην μακρηγορώ, πελάτες με ιδιοτροπίες. Ας αρχίσουμε λοιπόν..

Σημείωση! Το κείμενο είναι σαρκαστικού  και επεξηγηματικού χαρακτήρα..! Οπότε αποδέχεστε το όποιο φάγωμα υπάρξει προς τα κάτω χωρίς παρεξήγηση. Αλλιώς.. Ξυδάκι!

another

«Ε, πού σαι.. Και κάν’το βαρύ» Αυτή πιθανότατα είναι  η πιο μισητή ατάκα για τον barman. Τι εννοείς; Είναι 200 γραμμάρια, να το αφήσω; Το έπιασες και δεν δυσκολεύεσαι να το σηκώσεις; Προφανώς αυτό το φαινόμενο εμφανίζεται σε ανθρώπους που θεωρούν ότι η ποσότητα το ποτού είναι λίγη. Δεν θα μπω στον τρόπο σκέψης ή στον λόγο που υπάρχει αυτή η απαίτηση αλλά θα μιλήσω για την γραμμή των καταστημάτων. Υπάρχει λόγος που είναι συγκεκριμένη η ποσότητα στο ποτήρι.Πρώτον διότι το ποτό είναι για απόλαυση και όχι για χόρταση, από την άλλη αν θέλει κάποιος να καταναλώσει πολύ, μπορεί απλά να συνεχίσει να παραγγέλνει το επόμενο. Επίσης υπάρχει συγκεκριμένη ποσότητα γιατί όλοι οι πελάτες είναι ίσοι και τους αξίζει η ίδια ποσότητα και σωστή συμπεριφορά. Επίσης στην ποσότητα και στην τιμή συνυπολογίζονται λειτουργικά έξοδα, ΦΠΑ και κάποιο μικρό κέρδος το οποίο καταστρέφεται αν αλλάξει η ποσότητα. Για αυτόν το λόγο υπάρχουν και οι μεζούρες (και όχι, δεν γίναμε Γερμανία αφεντικό). Οι μεζούρες υπάρχουν για να υπάρχει έλεγχος στην ποσότητα και όσο παράξενο και αν φαίνεται αγαπητοί πελάτες, είναι για το δικό σας καλό, διότι με την μεζούρα όσες φορές και αν παραγγείλετε, δεν υπάρχει η πιθανότητα να υπάρξει λανθασμένη ποσότητα. Άρα θα πίνετε πάντα το ίδιο ποτό. Και τέλος, γιατί να σας προστεθεί παραπάνω ποσότητα; Όταν πάτε σε ένα εστιατόριο ζητάτε 2 γαρίδες παραπάνω; ή στο γυράδικο του λέτε μπούκωσέ το. Και αν αυτό όντως θέλετε να γίνει, να περιμένετε στο πιο «βαρύ» να είναι και πιο «ακριβό».

«Τόσα ήπιαμε, δεν θα κεράσεις τίποτα;» Δεν θυμάμαι, αλλά στο χρωστούσα; Είμαι ένας εργαζόμενος σε αυτόν τον χώρο, αλλά και καταστηματάρχης να είμαι, δεν θεωρείται λογική απαίτηση το κέρασμα ποτέ. Είναι μια από τις συνήθειες που έχει παρεξηγηθεί στην χώρα μας. Απαίτηση από έναν πελάτη είναι η σωστή, ευγενική και γρήγορη εξυπηρέτηση του σε έναν ωραίο και καθαρό χώρο, όχι το κέρασμα. Το αν θα σε κεράσω, επίκειται στην δικιά μου ιδιοσυγκρασία. Αν είναι μια ευχάριστη παρέα, αν θέλω να δημιουργήσω ένα χαμόγελο ή ακόμη και αν θέλω να πυροδοτήσω την αύξηση της κατανάλωσης στον χώρο μου, είναι δικιά μου επιλογή. Οπότε μην απαιτείτε κάτι τέτοιο, χαμογελάστε και να είστε ευγενικοί, είναι πιο πιθανόν να λάβετε ένα κέρασμα έτσι.

bla-bla

«Αυτήν την μπύρα την έχετε;» Είναι πολύ μεγάλη ευχαρίστηση μας να σας λύσουμε όποια απορία έχετε, όσες περισσότερες, τόσο το καλύτερο. Είναι επίσης δουλειά μας να σας ενημερώσουμε τι προϊόντα έχει το κατάστημα στο οποίο είστε. Οπότε όταν έρχεται η στιγμή και μας ρωτάτε τι μπύρες διαθέτει το κατάστημα, με μεγάλη μας χαρά σας λέμε όλη την γκάμα και ετικέτες που έχουμε. Είναι καλό να ακούνε όλα τα άτομα της παρέας διότι είναι χρονοβόρο και κουραστικό να το επαναλαμβάνουμε 5 φορές, αλλά θα το κάνουμε πάλι με μεγάλη μας χαρά. Μην ρωτάτε όμως αν έχουμε κάποια άλλη. Πιστεύετε ότι σας λέμε 10 διαφορετικές μπύρες και σας κρύβουμε την μία που θέλετε; Δεν υπάρχει περίπτωση! Οπότε για να σας σώσω από τον κόπο, μην μπείτε στην διαδικασία να ρωτήσετε αν έχουμε αυτήν που θέλετε. Πρώτον διότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό δεν μας ακούτε και έχετε στο μυαλό σας την μία που θέλετε, για αυτό μπαίνετε στην διαδικασία να μας ξανά ρωτήσετε τι έχουμε. Και είναι πολύ άσχημο όταν ένας εργαζόμενος είτε barman είτε σερβιτόρος έχει όλη την καλή διάθεση να σας ενημερώσει και εσείς δεν τον ακούτε. Στο κάτω κάτω ούτε εσάς, σας αρέσει να μιλάτε και να μην σας δίνουν προσοχή. Και τέλος, όταν έχουμε πει 3 φορές την ποικιλία μας και παραγγέλνετε ένα gin & tonic δείχνει ένα άτομο αναποφάσιστο και χωρίς γνώση για αυτό που θέλει.

«Δεν γίνεται έτσι, εγώ ξέρω και στην Μύκονο μου το έκαναν αλλιώς» Μπορείτε να ταξιδέψετε σε διάφορα μέρη του κόσμου και να δοκιμάσετε μια ποικιλία από γεύσεις σε πολλά μπαρ. Αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε τα ίδια υλικά πάντα, διότι κάθε μέρος έχει διαφορετικά προϊόντα. Επίσης κάθε cocktail bar έχει την δική του λίστα cocktail. Το ότι δοκίμασες κάτι κάπου, δεν σημαίνει ότι ο μπάρμαν που απευθύνεσαι δεν γνωρίζει, και μην έχεις την απαίτηση να καταλάβει τι θές όταν του παραγγείλεις «να ήταν κόκκινο και είχε τριμμένο πάγο».Βέβαια αν αναφερόμαστε σε ένα κλασσικό cocktail το 98% των μπαρ έχουν την ίδια συνταγή. Οπότε γκουγκλαρέ το για αρχή για να δεις κατά μέσο όρο πως γίνεται, ώστε να συγκρίνεις και αυτό που σου είχαν κάνει. Από εκεί και πέρα αν πάλι δεν το γνωρίζουμε, έχουμε όλη την μεγάλη χαρά να ακούσουμε την συνταγή που θυμάσαι και να την πραγματοποιήσουμε. Πάντα σε λογικά πλαίσια, και θα το πληρώσεις, Ακόμη και αν δεν σου άρεσε!

 

patatakia

«Μου φέρνεις και άλλα πατατάκια» Για να το πάρουμε από την αρχή, ΔΕΝ έχουν όλα τα καταστήματα πατατάκια και πόσο μάλλον την γεύση που επιθυμείτε. Ναι! Όσο παράξενο και αν φαίνεται δεν διαθέτουμε γεύση barbecue. Κατ’ αρχήν το συνοδευτικό υπάρχει για να συνοδεύεται το ποτό με κάτι που πιθανώς να του ταιριάζει (δεν γίνεται , επί των πλείστων), ώστε να μην το πίνεται ξεροσφύρι! Σημείωση, το λέει και η λέξη συνοδευτικό και όχι φαγητό. Ο λόγος που το σημειώνω είναι διότι το συνοδευτικό δεν είναι για χόρταση. Αν πεινά κάποιος, πιστεύω ότι υπάρχουν καταστήματα τα οποία μπορούν να εκπληρώσουν την επιθυμία σας για λήξη της πείνας και πάντα θα υπάρχει και το σπίτι με το φαγητό της μαμάς. Η αλήθεια είναι ότι, όταν υπάρχει ποτό πρέπει να συνοδεύεται, και σε κάθε παραγγελία πρέπει να ανανεώνεται το συνοδευτικό. Αλλά όταν με ένα ποτό ζητάς το 4 «ξηρό-πατάτα» μην περιμένεις να γίνει με μεγάλη χαρά από τον εργαζόμενο, διότι τον απασχολείς για λάθος λόγο και δείχνει ότι δεν γνωρίζεις τον λόγο ύπαρξης του συνοδευτικού. Και τέλος, μην σας φανεί περίεργο και προσβλητικό αν κάποιος εργαζόμενος σας δώσει 5 ευρώ και σας δείξει την κατεύθυνση για κάποιο σανουιτσάδικο.

» Και καμιά καρέκλα παραπάνω » Ο χώρος ενός καταστήματος εστίασης στήνεται καθημερινά με τέτοιο τρόπο ώστε να φιλοξενήσει την ποσότητα κόσμου που θέλει ώστε να παράγει το 100% σε προϊόν και επίσης ώστε κάθε πελάτης να λάβει την ίδια περιποίηση που του αξίζει. Άρα τα καθιστικά είναι συγκεκριμένα. Αν το επιτρέπει η συγκυρία είναι μεγάλη ευχαρίστηση να γίνει, αλλιώς αν επιβληθείτε και απαιτήσετε να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο όταν δεν είναι δυνατό, κάποια άλλη παρέα θα μείνει δίχως κάθισμα (και υπάρχει η πιθανότητα να ήσασταν και εσείς ο άτυχος, πράγμα που δεν μας αρέσει, προέχει η ισότητα). Επίσης όταν μπαίνετε σε έναν χώρο, καλό είναι να τον σέβεστε. Μην αρπάζεται ότι κάθισμα, τραπέζι ή σταντ υπάρχει και το τοποθετείτε όπως σας βολεύει. Δυσχεραίνει και την δική μας δουλειά, και την δική σας εξυπηρέτηση και τέλος ούτε εσάς θα σας άρεσε να ερχόταν ένας επισκέπτης στο σπίτι σας και να μετακινούσε τα πάντα. Α! Και ποδαράκια κάτω από τα καθίσματα παρακαλώ.

smoke

» Φέρε ένα τασάκι ακόμη..» Θεωρητικά στην Ελλάδα υπάρχει ο νόμος ο οποίος απαγορεύει το κάπνισμα σε δημόσιους εσωτερικούς χώρους. Αυτό επί το πλείστων δεν εφαρμόζεται και κατά ταπεινή μου άποψη, δεν θα έπρεπε να υπάρχει αυτός ο νόμος (άλλα δεν το συνεχίζω διότι όλοι ξέρουμε ότι θα οδηγήσει σε ένα γολγοθά  συζητήσεων. Το σημαντικό πρόβλημα στην προκειμένη περίπτωση είναι το ότι κάθε παρέα των 2 με 5 ατόμων, δεν χρειάζονται πάνω από 1 σταχτοδοχείο. Οπότε μην το κάνετε, διότι απασχολείς τον εργαζόμενο για παραπάνω χρόνο δίχως κάποιο ουσιαστικό λόγο, υπάρχει μεγαλύτερο κόστος καθαρίσματος και τέλος δείχνεις την εικόνα ενός ανθρώπου που βαριέται να σηκώσει το χέρι του για 10 εκ. παραπάνω και τα θέλει όλα μπροστά του.

«Τι είναι αυτό;» Ρωτήστε μας ότι θέλετε, είμαστε πάντα στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε. Μην πιάνετε τα δικά μας αντικείμενα! Το ότι είναι κάτι μπροστά σας δεν σημαίνει ότι μπορείτε να το πάρετε και να το δοκιμάσετε ή να το «παίξετε» χωρίς την άδεια μας. Και οι τσάντες σας είναι πάνω στο μπαρ, αλλά δεν έχω παρατηρήσει κάποιον μπάρμαν να την ανοίγει και να λέει «ααα.. και τι κάνει αυτό, είναι το eye liner που λένε;». Σημαντική σημείωση, Δεν πειράζουμε αντικείμενα και πόσο μάλλον το φλόγιστρο, θα πάρετε φωτιά και θα σας πληρώνουμε για νοήμον άτομο.

vintage-bar

Η αλήθεια είναι ότι αυτά είναι μερικά από τα πολλά προβλήματα ή δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν. Αλλά τέλος και πιο σημαντικό. «Τι είσαι μωρέ, ένας μπάρμαν και μία σερβιτόρα..» Δεν επιτρέπεται από κανέναν για οποιοδήποτε επάγγελμα να μειώνει την υπόλειψη ενός ατόμου. Επίσης είναι και θεωρείται επάγγελμα (σε περίπτωση για σένα ανίδεε που μιλάς με τόση αγένεια). Επίσης ΔΕΝ γνωρίζεις το άτομο στο οποίο απευθύνεσαι. Για μια απλή υποσημείωση, τα άτομα που δουλεύουν σε αυτούς τους χώρους δεν έχουν Σ-Κ, δεν έχουν γιορτές και απεργίες, Θυσιάζουν Χριστούγεννα – Πάσχα και οτιδήποτε άλλο μόνο και μόνο για να σε φιλοξενήσουν και να σε εεξυπηρετήσουνμε τον καλύτερο τρόπο. Οπότε λίγο ΣΕΒΑΣΜΟΣ. Α! Και προσοχή στην συμπεριφορά προς το μπάρμαν, είναι αυτός που γνωρίζει και την γυναίκα σου και την ερωμένη σου!

cheers

Τιμητικές Αναφορές:

Υ.γ.1) «κάνε φίλε κάνα ψαλίδι» Ψαλίδια μόνο στα κομμωτήρια παιδιά. Τα ήπιες, δεν σε ανάγκασε κανένας, θα τα πληρώσεις! Εφόσον πέρασες καλά και ήξερες την τιμή αυτού του προϊόντος, έτσι πρέπει να γίνει. Και πάλι αν χρειαστεί μείωση τιμής, είναι στην ιδιοσυγκρασία του εργαζόμενου και του ιδιοκτήτη.

Υ.γ.2) Κάτω τα ποδαράκια από την καρέκλα. Ή θα τα πάρεις ή θα κοπούν. Δείχνει ασέβεια προς τον χώρο, τον πελάτη, τον ιδιοκτήτη, τον εργαζόμενο που καθάριζε και τέλος δείχνει ότι είσαι ένα άτομο χωρίς επίπεδο.

Τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι κακοπροαίρετο, απλά πρέπει για να είμαστε σωστοί να λένε τα λάθη και των δύο πλευρών. Αν κάποιος πιστεύει το αντίθετο, κυτίο παραπόνων υπάρχει παντού!

Με αγάπη και ελπίδα για ευγένεια και εξέλιξη

Θεόφιλος

Φυσεκίδης

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s