Δεν χρειάζεται να είναι πολύπλοκο για να είναι νόστιμο…

στις

Ακόμη και πριν από την δημιουργία των μπαρ υπήρχε η μίξη των ποτών. Για να σας αναφέρω ένα παράδειγμα στην Ρωσία υπάρχει μουσείο με πάνω από 500 διαφορετικά ήδη αρωματισμένης Βότκας. Ο λόγος ήταν πολύ προφανής για εκείνη την περίοδο και δεν ήταν διότι ήθελαν να κάνουν ένα τρομερό cocktail. Εκείνη την εποχή οι τρόποι απόσταξης δεν ήταν τόσο εξελιγμένοι όσο τώρα, οπότε τα αποστάγματα δεν ήταν τόσο καθαρά με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η πόση τους. Δια αυτόν τον λόγο τα αρωμάτιζαν με διαφόρων ειδών πράγματα ώστε να καταναλώνονται πιο εύκολα.

Έτσι κάπως ξεκίνησε και ο επαγγελματικός τρόπος μίξης των ποτών. Σε διάφορα μέρη ανά τον κόσμο προσπαθούσαν αυτοί που εργάζονταν πίσω από την μπάρα να βρούνε τρόπους ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να πιουν ένα ποτό πιο εύκολα. Στην διαδικασία και στο πέρας του χρόνου αυτό εξελίχθηκε και δημιούργησε έναν ευγενή ανταγωνισμό, για το ποιος θα βγάλει  κάτι καινούργιο, ιδιαίτερο και νόστιμο. Ανάλογα το μέρος, την εποχή και την επιρροή διαφορετικότητας κουλτούρας  ανά τον κόσμο δημιούργησαν πολλές κατηγορίες και είδη διαφόρων cocktail, εκ των οποίων πολλά έχουν μείνει αναλλοίωτα στο πέρας του χρόνου έως και σήμερα.

σαν κατάσκοπος του ψυχρού πολέμου, για δύο μήνες στο Καρά Ντερέ και να βρεις την ρίζα της παναγίας

Κάπου εδώ μπαίνουν οι διάφορες εταιρίες ποτών. Τις τελευταίες δεκαετίες, με κάθε έτος να έχει αυξάνουσα πορεία, δημιουργούνται διαγωνισμοί για cocktail. Αυτό έφερε μια ραγδαία εξέλιξη στο χώρο του bartending. Νέοι μπάρμαν, με καλύτερη εξειδίκευση και πάθος για δημιουργία νέων προτάσεων, παρουσίασαν καινούργιες γεύσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Shake, stir, build, roll, blend έπαιρναν και έδιναν. Και αυτό φυσικά δεν σταμάτησε εκεί. Ο ανταγωνισμός αυξήθηκε, ο πόθος κάθε μπάρμαν να κάνει το κάτι καινούργιο, ξεχωριστό και πολύ πιο ιδιαίτερο από κάθε άλλο συνεργάτη μαζί με την συμπαράσταση και την παρόρμηση κάθε εταιρίας,  οδήγησε σε πολλά πειράματα. Από siphon, reduction, infution μέχρι sous vide. Με αποτέλεσμα αυτή η ακατάπαυστη πείνα για πρωτοπορία να οδηγήσει κάποιους στην εύρεση σπάνιων υλικών και τεχνικών με αποτέλεσμα για να πραγματοποιήσεις μια τέτοια συνταγή να χρειάζεται να πας για παράδειγμα ινκόγκνιτο σαν κατάσκοπος του ψυχρού πολέμου, για δύο μήνες στο Καρά Ντερέ και να βρεις την ρίζα της παναγίας που μόνο εκεί φυτρώνει από όλη την γη. Και όλα αυτά μπορεί να απέφεραν θεαματικά αποτελέσματα, ξεχνώντας έναν παράγοντα. Τον καταναλωτή!

Τι γίνεται με τον καταναλωτή; Τόσοι διαγωνισμοί, τόσα ευφάνταστα υλικά, τόσος χρόνος δουλεύοντας για να παραχθεί κάτι ξεχωριστό, την ώρα που εδώ και χρόνια εξέλιξης στον χώρο του μπαρ, έχουμε αφήσει τον καταναλωτή 5 κεφάλαια πίσω. Και αυτή είναι η πικρή αλήθεια. Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν συνάδελφοι που προσπαθούν. Αλλά τόσα χρόνια χωρίς την συμβολή των εργοδοτών, την αμάθεια ή ημιμάθεια των σερβιτόρων και τον φόρτο εργασίας ή και την υπεροψία πολλών συναδέλφων, φτάσαμε στο σήμερα να κάνουμε για πολλοστή φορά την ερώτηση » Τι θα θέλατε να πιείτε;» και η απάντηση να είναι » Να μωρέ, κάτι γλυκόξινο..» . Δεν διαφωνώ ότι υπάρχει μια κινητοποίηση από τους ίδιους τους καταναλωτές, αλλά είναι πιο πιθανό να την παρατηρήσουμε στο να θέλει να μάθει γιατί το κάθε απόσταγμα έχει διαφορετική τιμή και γιατί χρησιμοποιούμε μεζούρα σε ένα απλό ποτό και πιο απίθανο να ρωτήσει ποια η διαφορά ανάμεσα σε δύο vermouth για το negroni του. Ταυτοχρόνως για να παραθέσω και μια άποψη που μπορεί να ισχύει, αν παρατηρήσετε όλα σχεδόν τα κλασσικά cocktail είναι απλά, μπορεί σίγουρα να παίζει ρόλο το δεδομένο μικρής ποικιλίας προϊόντων εκείνη την εποχή, αλλά ακόμη και τώρα πολύς κόσμος τα προτιμά εν αντιθέση κάποιας νέας πολύπλοκης δημιουργίας, ακόμη και γνώστες. Σίγουρα μπορεί να αποδίδει μια σιγουριά προς τον πελάτη ένα κλασσικό αλλά ακόμη δεν υπάρχει γνώση σε αυτόν μεγάλη και πόσο μάλλον εμπιστοσύνη.

Εν κατακλείδι, θεωρώ ότι όλα τα cocktail έχουν την δικιά τους ομορφιά, είτε απλά είτε πολυσύνθετα. Αλλά ας το πάρουμε από την αρχή και ας αρχίσουμε να δίνουμε γευστικά στον κόσμο τις γνώσεις μας. Πρώτα με απλές νόστιμες ιδέες, και όσο βλέπουμε ότι το κοινό μας εξελίσσεται γευστικά και ανεβαίνουν οι απαιτήσεις από την γευστική τους παλέτα, τότε να τους προσφέρουμε πιο εξειδικευμένες προτάσεις. Ούτως ή άλλος, τις γνώσεις για αυτό ήδη τις έχουμε…

 

Υ.γ. Είναι πολύ καλός ένας διαγωνισμός, πόσο μάλλον αν τον κερδίσεις. Αλλά δεν υπάρχει μεγαλύτερο βραβείο από τον σεβασμό,την επιβράβευση και την ικανοποίηση των πελατών σου.

Με αγάπη

Θεόφιλος

Φυσεκίδης

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s