Ναι… Και ο Μπάρμαν πονάει..!

στις

Μπαρ, και ο χρόνος περνά.. Από αιώνες πριν υπήρχαν χώροι όπου διέθεταν αλκοόλ και ο κόσμος πήγαινε για ηρεμήσει την ψυχή του, να κατευνάσει τα νεύρα του, να μιλήσει, να μαλώσει, να ερωτευτεί.. Από τον δέκατο ένατο  αιώνα και μετά άρχισε να δημιουργείται σε επαγγελματικό επίπεδο ο χώρος του μπαρ. Αρχικά ως φαρμακεία και στην συνέχεια ως μπαρ. Καθώς περνούσαν τα χρόνια δημιουργήθηκαν και διάφορες κατηγορίες αυτών. Από drug stores σε salloon, bar, pub, speakeasy bars, underground bars, clubs, bar restorants, cocktail bars, live stages και πάρα πολλά άλλα είδη. Το κάθε ένα είχε τις ιδιαιτερότητές του και μπορούσε να ικανοποιήσει τον οποιοδήποτε αναλόγως με το τι θεωρούσε ο καθένας διασκέδαση. Αλλά με τον μπάρμαν τι γίνεται;

Μέσα από το πέρας των χρόνων τα μπαρ διαφοροποιήθηκαν, οι χώροι έγιναν πιο προσεγμένοι, οι ανέσεις για τους πελάτες αυξήθηκαν, η ποικιλία των ποτών αυξήθηκε, πολλά καινούργια και ευφάνταστα ποτά δημιουργήθηκαν, δημιουργήθηκαν συνοδευτικά, η ήχος έγινε πιο ποιοτικός, ο φωτισμός τοποθετήθηκε καλύτερα και δημιουργήθηκαν πολλές νέες θέσεις εργασίας σε αυτά τα μέρη. Αλλά το μπαρ από  μέσα;

Τα χρόνια περνούσαν και ο ανταγωνισμός μεγάλωνε. Η αφέλεια των ιδιοκτητών μεγάλωνε και η αδυσώπητη δίψα για το κάτι παραπάνω μεγάλωνε. Έτσι τα καθίσματα έγιναν πολυτελείς καναπέδες, τα φωτιστικά έγιναν πανάκριβα πολυέλεα, εμφανίστηκαν οι σχεδιαστές εσωτερικού χώρου με ανάγλυφους τοίχους και κρυφούς φωτισμούς, τα συνοδευτικά έγιναν μεγάλες πιατέλες και γκουρμέ φαγητά, ακριβές σαμπάνιες και διάφορες άλλες ετικέτες, το προσωπικό είχε πια κώδικα εμφάνισης, δημιουργήθηκε ο πορτιέρης, ο δημοσιοσχετίστας, ο υπεύθυνος χώρου, ο βοηθός μπαρ, ο σομελιέ, ο υπεύθυνος αγορών και τα cocktail πια φτιάχνονταν από συστατικά που ήταν σπάνια με γεύσεις που ούτε ένας έμπειρος γευσιγνώστης θα μπορούσε να διαχωρίσει. Και με τον Μπάρμαν και το μπαρ του τι γίνεται;

Κόσμος υπήρχε, λεφτά είχαν και όλοι οι μαγαζάτορες το μόνο που κοιτούσαν ήταν πως θα έχουν το πιο μοντέρνο, όμορφο ή ακριβό μαγαζί. Να έχει κόσμο και μαζεύει λεφτά. Πολλά λεφτά.. Όχι απαραίτητα για να αποθηκευτούν ή να γίνουν επένδυση προς την επιχείρηση. Απλά να υπάρχουν λεφτά. Για αυτόν τον λόγο οι σχεδιαστές δεν είχαν γνώση από λειτουργικότητα χώρου, το προσωπικό γινόταν όλο και λιγότερο ικανό με λιγότερες γνώσεις (αλλά πάντα όμορφο), ο δημοσιοσχετίστας ήταν όμορφος και αλάνι, και στο μπαρ μπήκε και η γλάστρα. Τους μαγαζάτορες δεν τους ένοιαζε πια το προϊόν και δεν είχαν ούτε την θέληση να το μάθουν και να το μεταδώσουν.

Το αποτέλεσμα φτάνει στο σήμερα όπου η πληθώρα των μαγαζιών είναι τεράστια και ο κόσμος λιγότερος. Με θετικό αποτέλεσμα σιγά σιγά να δημιουργείται ο επαγγελματισμός. Διότι οι επιχειρηματίες άρχισαν να αντιλαμβάνονται ότι μόνο με αυτόν τον τρόπο θα διατηρηθεί η δουλειά τους. Αλλά θα επισημάνω κάτι που το ρωτώ από την αρχή. Είναι καιρός να δούμε και να προσεχθεί από τους ιδιοκτήτες, η υγεία του προσωπικού. Διότι χωρίς υγιή προσωπικό και λειτουργικό χώρο ένα μαγαζί δεν μπορεί να παράγει και δεν μπορεί να αποδώσει. Άρα ήρθε η ώρα να πω τι γίνεται με τον μπάρμαν και το μπαρ του.

Σε όλα αυτά τα χρόνια που έχουν περάσει, τα μπαρ παρέμειναν το ίδιο και χειρότερα. Μικρά, στενά με κακούς χώρους, με κακοφτιαγμένα bar station αν ήσουν τυχερός! Αλλιώς κάνα ράφι για να αφήνεις τα ποτήρια και την παγοθήκη η κάνα ψυγείο. Από έξω βέβαια ήταν πανέμορφο το μπαρ. Σαν έναν ωραίο άνθρωπο, γυμνασμένο, ψηλό και από μέσα κενό, χωρίς ψυχή, χωρίς ουσία. Το αποτέλεσμα; Ο μπάρμαν στο πρώτο 2ωρο ήταν ήδη κουρασμένος με μία μέση τερματισμένη, με πόδια πρησμένα, πατούσες να βγάζουν φωτιές, ώμους δυσλειτουργικούς και έναν αυχένα να σφαδάζει στον πόνο. Αυτό που δεν έγινε σχεδόν ποτέ αντιληπτό από αυτούς που δημιουργούσαν ένα μπαρ, ήταν το εξής. Ήθελαν να κάνουν το μπαρ μικρό για να χωρέσει παραπάνω κόσμος και δεν τους ένοιαζε το μέσα. Με αποτέλεσμα να χωρούσαν 5 πελάτες παραπάνω αλλά το κάθε ποτό να αργεί μισό λεπτό παραπάνω και μετά από κάποια ώρα οι μπάρμεν να μην μπορούν να παράγουν καθόλου και να μην έχουν διάθεση να κάνουν την δουλειά τους διότι ήταν κουρασμένοι και πονούσαν.

Η παρέμβασή μου! Πήρα την πρωτοβουλία ως παθόν μπάρμαν (πια και ως εργοδότης) και ταυτόχρονα ως επαγγελματίας φυσιοθεραπευτής να συμβάλλω και να προσπαθήσω να το διορθώσω αυτό. Για αυτό δημιουργήθηκε μια έρευνα πάνω σε αυτό, σε εμβρυακή κατάσταση ακόμη με πολλά δεδομένα ανάπτυξης. Με απώτερο σκοπό να διορθωθούν τα διάφορα σημεία μέσα στον χώρο του μπαρ, πιο λειτουργικά και πιο ασφαλή για την υγεία του εργαζομένου. Βέβαια θα χρειαστούν τρία πράγματα. Συμμετοχή όλων εμάς που εργαζόμαστε πίσω από αυτόν τον χώρο και να αρχίσουμε να αντιλαμβανόμαστε όσο σημαντική είναι η υγεία μας με αποτέλεσμα να προετοιμάζουμε τον εαυτό μας πριν την εργασία. Την παροχή ιδεών και προτάσεων ώστε να εξελιχθεί η έρευνα. Και τέλος την συμβολή όλων των επιχειρηματιών διότι (και θα το πω έτσι λιτά) το να βάλετε λίγο μεγαλύτερο αρχικό ποσό στην κατασκευή του μπαρ θα σας αποφέρει στο τέλος πολλά περισσότερα χρήματα (μιας και αυτό αναζητάτε το δια ταύτα).

Για να γίνει μια αρχή, παραθέτω την έρευνα μου εδώ. Και ζητώ την συμμετοχή όλων των μπάρμαν συναδέλφων ώστε να γίνει μία καλή αρχή για την διόρθωση της υγείας μας και την λειτουργική και εργονομική οργάνωση.

Η έρευνα:

έρευνα πρόληψης τραυματισμών, λειτουργικότητας και εργονομίας στον χώρο του μπαρ

 

Υ.Γ. Σε ένα από τα σεμινάρια που έχω πάει και είχα την τιμή να δω τον Κύριο Alex Kratena σημείωσε με απογοήτευση ότι τα μπαρ έχουν παραμείνει τα ίδια από την εποχή του 1880. Πιστεύω ότι είναι καιρός να το αλλάξουμε αυτό.

Υ.Γ. 2 Οποιοσδήποτε έχει κάποια καλή ιδέα και θέλει να συνεισφέρει σε αυτό το έργο, θα ήταν μεγάλη μου χαρά να επικοινωνήσει μαζί μου. Είτε στο FB στο προφίλ «Phil Phisekidis» είτε στο mail «ph.phisekidis@gmail.com»

Με αγάπη και όρεξη για εξέλιξη

Θεόφιλος

Φυσεκίδης

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s